Diskon!

Duri Kelabu

Rp 55.000,00 Rp 44.000,00

SKU: TBG-42 Kategori: Tag:

Deskripsi

Abdullah bin Mubarak pernah ditanya: Seandainya anda dibangkitkan dari kematian apa yang akan anda lakukan? Beliau menjawab: Aku akan thalabul ilmu lagi sampai malaikat maut datang kepadaku untuk kedua kalinya.

Memang panjang!
Thalabul ilmi adalah perjalanan yang panjang tanpa batas. Garis finishnya hanyalah kematian. Selama nafas masih berhembus selagi badan menngandung hayat tidak ada kata berakhir untuk thalabul ilmi. Moga-moga Allah mewafatkan kita di atas Islam Sunnah dan thalabul ilmi.

Ibarat perjalanan di hamparan bumi terbentang Thalabul ilmi pun demikian. Ada duri-duri tajam bertebaran. Selepas onggokan duri terlewat masih menanti lambak dedurian berikutnya. Terkadang perjalanan mesti tertunda bahkan harus berakhir hanya disebabkan sebuah duri tajam. Meski telah berhati-hati tetap juga tak bermata telapak kaki.

Duri-duri sepanjang thalabul ilmi juga tak boleh dipandang sebelah mati. Konflik dengan orang tua pekerjaan keluarga sekolah kuliah masa lalu usia tingkat kecerdasan dan masih sekian lagi boleh jadi berubah sebagai dinding pemisah dengan ruang thalabul ilmi. Lalu bagaimanakah langkah harus diayunkan agar terhindar dar i duri-du ri itu?

Additional information

Berat 0.32 kg

Ulasan

Belum ada ulasan.

Be the first to review “Duri Kelabu”

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *



Produk eksklusif

Kategori spesial dari produk